Sunday, March 07, 2010

Brew tea



Today I invited Marlo and Charlotte to go to the tea house. And I prepared a Chinese writing brush for them to try writing in Chinese. Unfortunately, Marlo went to Beipu with her friend so just me and Charlotte went together.

I think Charlotte really loved the Oriental Tea House. Everywhere she went she was very excited. Then we drink the Eastern Beauty Tea. I felt sorry for Charlotte because I don't know how to use all the Brew tea steps.

After tea time, I taught her how to write her Chinese name and use a Chinese writing brush. I havent used a Chinese writing brush for a long time. But I used to write very well. So I just painted some things, and she guessed what they were. hahahaha....LOL It was such a funny game.

謝謝 Charlotte 幫我校正英文 :)



對於泡茶的程序,我一點都不懂,偶而在家中看到長輩泡茶,但都僅止於喝,不動手泡。沒想到今天就無法露一手了,但是至少我知道有聞香杯,這個玩意兒。所以我就再 Charlotte面前,隨便賣弄一下囉!



Charlotte 聽從我的說明,也聞香一下,她說聞起來很棒,她很喜歡,但是東方美人茶跟英式的花茶略有不同,東方茶葉帶點苦澀,花果茶可能就沒有苦澀感吧,因為我也愛喝英國的花果茶。

今天我特別準備了文房四寶,想讓他們玩玩書法,很可惜 Marlo去北埔找她朋友玩,所以只有 Charlotte學習書法。我幾百年沒寫書法了,所以還跟我堂弟妹,借了毛筆跟墨汁。(如果用硯台來磨墨,一定更cool)永字八法筆畫,我也都忘光光,所以就隨性寫囉!拿筆的方法,我是沒有忘,但外國人可能就跟拿筷子依樣,會困難些!



我說要幫她拍照,她趕緊拿我寫紙的過去,當作是她寫的,哈哈哈,真可愛!後來,我也說,你要來認真寫一張,你的中文名字吧!於是她也寫了她的中文名字,寫的還算不錯阿!至少她有心去認識一些中文字。

後來,我跟她說,毛筆除了寫字,也可以畫畫,那就是國畫。於是我玩起,我畫圖讓她來猜。哈哈哈....畫到我自己都想笑!Charlotte也很聰明,都看得出來,應該說我畫的很好吧!哈哈哈....但以前我的國畫作業成績,都是比賽高手的槍手代畫的。



【More Photos】

2 comments:

Peng-An* said...

你的那隻熊貓讓我大笑,太可愛了

Milla said...

ㄟ...沒禮貌 ><
可以大聲笑,但不要說出來嘛!!!